Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Платформа Эра 1.8
DF2 :: ФОРУМЫ > Игровые форумы > Heroes of Might & Magic III > In the Wake of Gods
Страницы: 1, 2
GORynytch
EtherniDee, я знаю сайт КорВога и эту тему про Эру. Могу и там написать эту проблему.
Ы... наверно надо было сразу так сделать... Блин, слишком торопился.
Berserker
Обновление от 09.08.2010:
rolleyes.gif Полная версия Era 1.8
FCst1
Каковы её особенности?
Berserker
Обновил некоторые служебные файлы, сорцы. Список по игре приложен:
Цитата
-) ЕРМ триггер !?HE более не перехватывается. Ранее это вызывало несовместимость со старыми скриптами
*) Опция цветных диалогов теперь не полностью выключается, а уменьшается на 1 после показа, что позволяет
использовать цветной текст в диалогах с прокруткой. Достаточно лишь установить огромное значение до диалога и 0 после.
*) Обновлена библиотека zdraw (by Bourn and GrayFace)
+) Цветные строки поддерживаются практически везде. Если строка начинается с '~', то автоматически включается опция цветных диалогов. При этом сам символ '~' не выводится.
+) В коллекцию софта добавлена программа DEFka v1.0, предназначенная для удобной замены дефов существ
+) Добавлено новое событие 77010: Any Hero Interruction (аналог !?HE для всех героев). Параметры события: Герой-Инициатор, Герой-Цель.
Событие, как и оригинальное !?HL, возникает дважды: до и после взаимодействия.
Пример:
!?FU77010;
!!SN:X?y1/?y2;
!!IF:M^Initiator: %Y1, Target: %Y2^;
+) Если в начало UExports.pas добавить {$DEFINE ERA2} и пересобрать Angel.dll, то часть ресурсов вместо lod-архивов или папки Data будет храниться в отдельных каталогах в Data\Era\xxx:
.erm
.ers
.ert
.fnt (новые)
.pal (новые)
.pcx (новые)
.txt (новые)
.wav (новые)
subeld
Приветствую!
Скачал последнюю Эру, поставил на свой WoG. Сгенерил Era 1.8.exe.
При создании карты выдает кучу ошибок ERM, потом отключает ее поддержку.
На какую версию ставится Эра? Как сделать, чтоб она встала на мой ВоГ и работала корректно?
Berserker
День добрый.
Скрипты обычные? Карта со встроенными средствами? Запускаете ехе Era 1.8.exe? Не могли бы выложить wogermlog.txt?
subeld
Скрипты обычные (00-77), немного правленые + несколько своих, но ничего особенного. Тем более, что удаление своих скриптов проблемму не решает. Карта случайная, т.е. по шаблону из RMG.TXT собственного производства. Немного изменены TXT файлы в h3bitmap.lod, в основном названия объектов. Запускаю Era 1.8.exe
разумеется. Внешне ничего не изменилось, при попытке загрузить старые сейвы, предупреждает, что старая версия и скрипты не работают.
Лог тут
http://zalil.ru/29641098
или этот, тут только первую ошибку сохранил
http://zalil.ru/29641132
subeld
В общем убил с Data/s все без исключения скрипты и закинул туда только те, что с инсталяхи эры. Все запустилось, но от этого не легче. 80% юзаемых скриптов нету. Видимо головняки с переменными или что то в этом роде. Не понимаю почему нигде не указано на что должна ставится эра (SoD, WoG, TE)?
И еще вопрос. Что там в ней нового с сейвками? Есть ли защита от просмотра сейвок или случайной карты из random_maps оппонентом при игре по сетке?
Berserker
subeld, нужно было распаковать Эру в каталог 3.58f с заменой и запустить _INSTALL_RUS.BAT. Всё, ничего удалять не надо.
subeld
Именно так все и было сделано, но к сожалению.... _INSTALL_RUS.BAT всего лишь копирует SPTRAITS_RUS.TXT в SPTRAITS.TXT, который там и без того такой же. Поэтому эту операцию можно опустить. Буду пробовать создать чистый ВоГ с нуля, а то видно сильно много наворотили.
subeld
Спасибо! Поставил на чистый WoG. Заработало!
Но радовался не долго, вылетает ошибка при попытке установить, что за артефакт у героя в определенном слоте
!!HE-1:A1/?y-2/y-1; [Check for weekly creature artifacts]
это из script02, artifact boost
в ERM хелпе посмотрел, синтаксис верный.
Код
A1/$1/$2
Одеть артефакт
       $1 – номер артефакта
       $2 – позиция, куда надевать
Если слот занят, флаг 1 устанавливается на 0.
Комментарий
Также вы можете узнать, какой артефакт одет на определенном слоте. Для этого используйте синтаксис получения первого параметра ($1):
!!HE:A1/?@/x; - где @ - переменная для сохранения результата, x - номер проверяемого слота. Если артефакта нет, значение переменной равно -1.

Попробовал через h3wog.exe, ошибки нет! Выходит екзешник не хочет понимать. Можете предположить в чем дело?
Berserker
script02 глючный. Автор не предполагал, что команды могут генерировать триггеры, а те менять y-переменные.
Попробуйте поставить фикс: http://wogarchive.ru/file.php?id=41
Если не поможет, я поправлю скрипт.
feanor
http://zalil.ru/29654836
а вот этот фикс юзаю я
subeld
Цитата
http://zalil.ru/29654836
а вот этот фикс юзаю я

Теперь и я тоже! Спасибо!
Думается, данный фикс должен быть вкючен в инсталяху Эры. И именно этот, т.к. фикс по ссылке http://wogarchive.ru/file.php?id=41
не является оригинальным.
hippocamus
Кто может помочь - написать dll для Эры, которая подгружает дополнительный lod-файл, указанный в командной строке (или в файле Wog.ini)?
Я подозреваю, что это делается просто, только сам не умею, и не знаю даже как к этому подступиться.
hippocamus
Возможно ли написание плагина, который позволит позиционировать сразу нужную карту для загрузки, указанную в командной строке или конфигурационном файле, или делать собственный селектор для карт?
Например, взять мод StarGate Athlantis Валерия - для него запускается всегда одна-единственная карта. Можно ли кинуть такой плагин, который её одну и отобразит в списке загрузки, или хотя бы наведёт на неё фокус?
Etoprostoya
Цитата
WoG 3.58f + Era 1.8 All-in-one installer


Name: WoG 3.58f + Era 1.8 All-in-one installer
Requirements: SoD or Complete Edition.
Size: 65.5 MB.
Author: Berserker.
Credits: GrayFace, baratorch, Horn and others.
Download:
http://www.multiupload.com/QSQ94WX3RC
http://rapidshare.com/files/439683615/WoG3...plus_Era1.8.exe
Temporary link
Features:
WoG 3.58 full.
Era 1.8 English version.
Era plugins: ExecErm & ArtMerFix.
GrayFace Map Editor Patch.
Baratorch HiRes Mod.
Latest ERM Help.
Heroes III pdf Manual.
h3sprite and LodExtract utilities in Data.
dpwsockx.dll for playing online.
A set of tools, including:
- Color Converter
- DEE v0.6 alpha
- DEFka v1.0
- DefPreview
- Erm Editor
- EVME 1.0
- ExeBuilder
- Font Editor
- H3DefTool
- MMArchive
- RSBinkPlayer
Garbage files removed.
Simple user-friendly installer.

Install steps:
1. Run WoG3.58_plus_Era1.8.exe
2. Choose game directory
3. Follow setup instructions.
4. Profit!

The original idea was proposed by Valery.

P.S. Пока(?) только английский вариант.
зачем?
Давно не играл в Wog, вернулся, а тут Эра ) Извиняюсь за, возможно, глупые вопросы, судя по всему я далек от такого уровня познаний, но мне все таки хочется использовать Эру при игре. К примеру, есть некие подключаемые dll, я долго пытался найти хотя бы 1 dll для эры (упоминания о них есть, а вот ссылок нету), и нашел некий 6th_slot.dll, судя по всему дающий 6 ой слот для доп. артефакта. Поставил последнюю Эру, скомпилировал экзешник, засунул dll в папку EraPlugins, собственно это все на что хватило моих знаний, ну и естественно никаких изменений в игре не заметил. Почитал мануал к Эре,окончательно запутался, понял что судя по всему эту библиотеку надо каким то образом подключить, но сделать это так и не удалось. Если не затруднит, может кто-нибудь в общих чертах на примере этого dll объяснить что и как делать чтобы он заработал?
feanor
Положить в эраплагинс. Ну, еще графику в /Data/.
Все должно работать.

зачем?
странно, графики вместе с плагином не было, только dll, возможно скачал что то не то, нашел на каком то англоязычном ресурсе, возможно кто то даст ссылку на рабочую библиотеку? Возможно у кого то есть ссылки и на другие dll, тоже было бы интересно посмотреть.
Berserker
Название: Multithread
Описание: Исправляет вылеты на процессорах с hyper-threading или несколькими ядрами.
Размер: 7 кб.
Berserker
Тем, кто использует клавиши в скриптах на Эре, возможно, будет интересно.
[[[6992D0]+50]]
[[[6992D0]+54]]
[[[6992D0]+58]]
[[[6992D0]+5A]]
Идентификаторы открытых окон. Те, что правее - дочерние. Значения уникальны. Не разбирался, вроде бы адреса конструкторов.
Например, 402AE0 - Карта Приключений. Если второй ID не такой, значит открыт вспомогательный диалог.
Пример из жизни, чтобы сохранение по ESC не мешало работе диалогов:
Код
!?FU77003&v9950=27/v440<1/-928;
!!UN:C6918864/4/?y1;
!!VRy1:+80;
!!VRy2:Sy1+4;
!!UN:Cy1/4/?y3 Cy2/4/?y4 Cy3/4/?y5 Cy4/4/?y6 Cy5/4/?y7 Cy6/4/?y8;
!!FU|y7<>y8/y7<>4205280:E;
...
здесь мы уверены, что клавиша нажата на карте приключений
hippocamus
Что делать с bin-файлами? Их достаточно положить в EraPlugins или нужно запускать ExeBuilder?

В частности разницу между наличием и отсутствием "nocd load speedup.bin" не почувствовал, хотя, по описанию, игра должна была бы грузиться быстрее на 4-5 секунд.
Berserker
Цитата
Что делать с bin-файлами? Их достаточно положить в EraPlugins или нужно запускать ExeBuilder?

Если они предназначены для памяти, то достаточно положить в папку плагинов, а ExeBuilder ест патчи для файлов.

Цитата
В частности разницу между наличием и отсутствием "nocd load speedup.bin" не почувствовал, хотя, по описанию, игра должна была бы грузиться быстрее на 4-5 секунд.

Если уже стоит ХД со включённой NoCD или whiplash.bin от Мора, то не почувствуешь.
dik X.B.
Не стал открывать новую тему. Вышла ЭРА II.

http://wforum.heroes35.net/showthread.php?tid=3635

Berserker пишет:

Name: Era II + WoG 3.58f [converted to mod]
Version: 2.0 beta 2 build 1
Size: 70.5 MB
Download: Direct link
Intro: Read
Requires: SoD/Complete, not WoG

Credits for this release:
Jim Vogan - ERM help improvement, Era manual translation
solitaire345 - ERM help improvement
Valery (Salamandre) - testing

Mods concept.
Mod is a set of files and folders, including graphics, audio, video, scripts, plugins, patches and custom files. Era introduces "Mods" folder where each folder is called a mod and treated as game root directory. It means that files and folders in mods should be arranged in the same way as in the root directory.

Original: Data
Mod way: Mods\My Mod\Data

Mod contents.
The contents of mods are not supposed to be modified at run-time. All files which are subjects to be modified at run-time (like settings, logs, temporary files) should be placed in real game folders during installation. Several mods can exist in Mods folder at the same time providing they are compatible. Every mod can have unlimited number of in-game resources (snd/vid/pac archives in Data) which will be automatically loaded.

Priorities.
If any mod has file with the same name as in original game, the file from mod is used instead of original one. If several mods have file with the same name, then mod with the highest priority is used. To assign a priority to mod, add a number to the beginning of its name, separated from the text by space(s). The higher number is, the higher the priority is. Example: "100 MyMod". If no priority is specified, it's assumed to be 0. In case of equal priority, the creation time of mods folders is checked and the newest folder is preferred during file search. This mechanism guarantees that mods installed later will have priority over older ones.

Register mod hint.
To register mod as the newest one executes "Tools\installmod.exe" with mod folder name as the only argument.

WoG Mod.
WoG is now distributed as regular mod and thus does not change any game resources. Most of WoG resources are located in "Data\hmm35wog.pac". All WoG dialogs read directly this archive and ignore other mods. The only not recommended way to fix it is to import new data inhmm35wog.pac. WoG contains fixed first aid tent def which ensures no game freezing.

Additional optional modifications:
Fast battle animation. To disable it delete file "Data\cranim.txt".
No pre-battle music. To disable it delete file "Data\wog - noprebattle music.snd".
Animated Heroes 3 objects. To disable it delete file "Data\wog -animated objects.pac".
Animated trees. To disable it delete file "Data\wog - animatedtrees.pac".
Battle decorations. To disable it delete file "Data\wog - battledecorations.pac".

Yona Mod.
Yona is an open-source mod written in pure Delphi using Era SDK. Its ideology is total optionality ("Data\Yona\settings.ini"), native support of all new features by game, AI and multiplayer code. It's pretty compatible with other mods, does not store anything in saves and does not modify ERM scripts. To delete the mod, delete "Mods\Yona" folder.

Features:
New battle log hint in heroes' style describing possible kill count, average values, fatality values and new abilities used in attack.

New abilities:
Pikeman / Halberdier ignores cavalry bonus and inflicts 200% damage to cavalry:
Cavaliers
Champions
Centaurs
Captains Centaurs
Unicorns
Battle Unicorns
Black Knights
Death Knights
Nomads
Sylvan centaurs
Hell Steeds
Nightmares
Cavaliers / Champions get 20% damage bonus per hex instead of the original 5%. Bonus accumulates with other bonuses like attack modifier, offense skill and so on.
Swordsmen / Crusaders ignore 50% of physical damage in a state of defense.
Damage of Orcs / Orc-chieftains (throwing axes) depends quadratically on the distance to the target.
Formula: Base damage * (19 - distance) ^ 2 / 100.

Changes.

Portability.
The game became fully portable. All game settings are stored in "heroes3.ini" file. Default CD scanning mechanism is turned off. Era automatically loads files ".\Heroes3\Data\heroes3.vid" and ".\Heroes3\Data\heroes3.snd" if any. If "LoadCD" option in "heroes3.ini" is set to 1, Era scans all CD drives seeking for "Heroes3" folder. If above mentioned snd/vid archives are not found in the game folder, Era will try to load them from CD, providing the "LoadCD" option is on.

Debug mode.
To enable debug mode set option "Debug" to 1. The file "eralog.txt" will be automatically recreated at game start.

Multiplayer.
A network game can take place at one PC between two game copies (in different folders) if they have different "Unique System ID" in "heroes3.ini". To generate the ID, just erase the whole settings line and run the game.
External IP address detection mechanism was improved. The first non-local address is moved in the first position of the list returned by gethostbyname function.
Editors.
Original editors (h3maped.exe and h3ccmped.exe) work fine. WoG editors (h3wmaped.exe and h3wcmped.exe) may require special fix. WoG map editor correctly opens maps and loads mods. It also applies all memory patches and loads dlls from EraEditor folder. Extended editor functionality provided by GrayFace editor patch requires resources to be located in h3sprite.lod and h3bitmap.lod. WoG campaign editor does not support mods. To enable MapEdPatch functionality for new WoG objects and to enable WoG campaign editor mapmaker can run "Tools\FixEditor\Fix Editor.bat". This will import all crucial data inh3sprite.lod and h3bitmap.lod.

Help.
All documentation, changelogs, updated ERM and Era manuals can be found in the "Help" folder.

Tweaks.
Windows 7 compatibility when running without "XP compatibility" option.
No WoG installer anymore.
Sped up calling all wog dialogs, several times lower HDD load.
Optimized WoG dialogs HDD and CPU load. "reduce cpu load.bin" patch was removed and HD-mod "Berserker's CPU patch" option should be turned off.
Writing ini files using ERM or Era functions now always result in sorted list of sections and keys in file.
Random maps generation in game/editor is no longer dependent on garbage snd/vid/lod files from Armageddon Blade.
Game does not require native lods in "Data" folder if necessary resources are found in other pacs.
Added synchronized creature sounds by GrayFace.
Script 98 (quick and smart savings) was rewritten, now supports option in WoG menu, does not conflict with chat and is variables-safe.
All tools were moved to Tools folder, included new standard ones:
lodexport, lodimport, objector.exe, repman.exe, resman.exe, installmod.exe.
Updated API and sources.
F11 now extracts scripts from memory to "Data\ExtractedScripts" folder instead of "Data\s\ExtractedScripts".
Removed duplicated WoG initialization code.
Fixed Era 1.9 PO/Memory bugs which led to invalid saved games' data and size.
Fixed Era 1.9 bug when plugins and patches with ".off" extension were loaded anyway.

Technical details.

Virtual File System ("Mods" folder support).
The following file system functions working with names are supported:
CreateFileA
GetFileAttributesA
FindFirstFileA
FindNextFileA
FindClose
LoadLibraryA
DeleteFileA
CreateDirectoryA
RemoveDirectoryA
GetPrivateProfileStringA
LoadCursorFromFileA
PlaySoundA
GetCurrentDirectoryA
SetCurrentDirectoryA
New event "OnStackToStackDamage"(!?FU77012).
Arguments:
Attacker stack (0..41) or -1
Defender stack (0..41) or -1
Final damage (DONT CHANGE!)
Final damage (CHANGEABLE)
Basic damage
Damage bonus
Is distant? (if not 0 or 1 then garbage)
Distance (only for theoretical attacks)
Is theoretical? (means hint or AI calculation)
The event occurs when one stack attacks/shoots at another one.

New event "OnAICalcStackAttackEffect" (!?FU77013).
Arguments:
Attacker stack (0..41)
Defender stack (0..41)
Effect value (CHANGEABLE)
Effect value (DONT CHANGE)
New event "OnChat" (!?FU77014).
The first argument determines event type and the rest arguments:
0 (Enter chat)
Disable enter? (0..1)
1 (Input)
Input string
Action: 0 (clear box), 1 (close box) or 2 (default)
2 (Leave chat)
Miscellaneous.
Added "ApiHook" function. It finds out patch size automatically in comparison with "Hook" function.
Both ApiHook and Hook functions return new address of overwritten code in the BRIDGE mode.
v1 keeps Era dll handle when *.era plugin is being loaded.
Era automatically calls DisableThreadLibraryCalls for all loaded *.era plugins.
ExecErmCmd does not kill the game on error.
Event "OnNameColors" was renamed to "OnAfterCreateWindow"
FallenAngel
dik X.B.,
Код
[align=center][img]http://bers.heroes35.net/img/eralogo.png[/img][/align]

[b]Name[/b]: [b][color=red]Era II + WoG 3.58f [converted to mod][/b][/color]
[b]Version[/b]: 2.0 beta 2 build 1
[b]Size[/b]: 70.5 MB
[b]Download[/b]: [url=http://bers.heroes35.net/Era%20II%20beta%202%20build%201.exe]Direct link[/url]
[b]Intro[/b]: [url=http://bers.heroes35.net/Era%20II.html]Read[/url]
[b]Requires[/b]: SoD/Complete, not WoG

[b]Credits for this release[/b]:
Jim Vogan - ERM help improvement, Era manual translation
solitaire345 - ERM help improvement
Valery (Salamandre) - testing

[color=#FF0000][b]Mods concept.[/b][/color]
Mod is a set of files and folders, including graphics, audio, video, scripts, plugins, patches and custom files. Era introduces "Mods" folder where each folder is called a mod and treated as game root directory. It means that files and folders in mods should be arranged in the same way as in the root directory.

[i]Original[/i]: Data
[i]Mod way[/i]: Mods\My Mod\Data

[b]Mod contents.[/b]
The contents of mods are not supposed to be modified at run-time. All files which are subjects to be modified at run-time (like settings, logs, temporary files) should be placed in real game folders during installation. Several mods can exist in Mods folder at the same time providing they are compatible. Every mod can have unlimited number of in-game resources (snd/vid/pac archives in Data) which will be automatically loaded.

[b]Priorities.[/b]
If any mod has file with the same name as in original game, the file from mod is used instead of original one. If several mods have file with the same name, then mod with the highest priority is used. To assign a priority to mod, add a number to the beginning of its name, separated from the text by space(s). The higher number is, the higher the priority is. Example: "100 MyMod". If no priority is specified, it's assumed to be 0. In case of equal priority, the creation time of mods folders is checked and the newest folder is preferred during file search. This mechanism guarantees that mods installed later will have priority over older ones.

[i]Register mod hint.[/i]
To register mod as the newest one executes "Tools\installmod.exe" with mod folder name as the only argument.

[b]WoG Mod.[/b]
WoG is now distributed as regular mod and thus does not change any game resources. Most of WoG resources are located in "Data\hmm35wog.pac". All WoG dialogs read directly this archive and ignore other mods. The only not recommended way to fix it is to import new data inhmm35wog.pac. WoG contains fixed first aid tent def which ensures no game freezing.

[i]Additional optional modifications:[/i]
[list][*]Fast battle animation. To disable it delete file "Data\cranim.txt".[*]No pre-battle music. To disable it delete file "Data\wog - noprebattle music.snd".[*]Animated Heroes 3 objects. To disable it delete file "Data\wog -animated objects.pac".[*]Animated trees. To disable it delete file "Data\wog - animatedtrees.pac".[*]Battle decorations. To disable it delete file "Data\wog - battledecorations.pac".[/list]

[b]Yona Mod.[/b]
Yona is an open-source mod written in pure Delphi using Era SDK. Its ideology is total optionality ("Data\Yona\settings.ini"), native support of all new features by game, AI and multiplayer code. It's pretty compatible with other mods, does not store anything in saves and does not modify ERM scripts. To delete the mod, delete "Mods\Yona" folder.

[i]Features:[/i]
New battle log hint in heroes' style describing possible kill count, average values, fatality values and new abilities used in attack.

[i]New abilities:[/i]
[list][*]Pikeman / Halberdier ignores cavalry bonus and inflicts 200% damage to cavalry:[list][*]Cavaliers[*]Champions[*]Centaurs[*]Captains Centaurs[*]Unicorns[*]Battle Unicorns[*]Black Knights[*]Death Knights[*]Nomads[*]Sylvan centaurs[*]Hell Steeds[*]Nightmares[/list][*]Cavaliers / Champions get 20% damage bonus per hex instead of the original 5%. Bonus accumulates with other bonuses like attack modifier, offense skill and so on.[*]Swordsmen / Crusaders ignore 50% of physical damage in a state of defense.[*]Damage of Orcs / Orc-chieftains (throwing axes) depends quadratically on the distance to the target.
Formula: Base damage * (19 - distance) ^ 2 / 100.[/list]

[color=#FF0000][b]Changes.[/b][/color]

[b]Portability.[/b]
The game became fully portable. All game settings are stored in "heroes3.ini" file. Default CD scanning mechanism is turned off. Era automatically loads files ".\Heroes3\Data\heroes3.vid" and ".\Heroes3\Data\heroes3.snd" if any. If "LoadCD" option in "heroes3.ini" is set to 1, Era scans all CD drives seeking for "Heroes3" folder. If above mentioned snd/vid archives are not found in the game folder, Era will try to load them from CD, providing the "LoadCD" option is on.

[b]Debug mode.[/b]
To enable debug mode set option "Debug" to 1. The file "eralog.txt" will be automatically recreated at game start.

[b]Multiplayer.[/b]
[list][*]A network game can take place at one PC between two game copies (in different folders) if they have different "Unique System ID" in "heroes3.ini". To generate the ID, just erase the whole settings line and run the game.[*]External IP address detection mechanism was improved. The first non-local address is moved in the first position of the list returned by gethostbyname function.[/list]Editors.
Original editors (h3maped.exe and h3ccmped.exe) work fine. WoG editors (h3wmaped.exe and h3wcmped.exe) may require special fix. WoG map editor correctly opens maps and loads mods. It also applies all memory patches and loads dlls from EraEditor folder. Extended editor functionality provided by GrayFace editor patch requires resources to be located in h3sprite.lod and h3bitmap.lod. WoG campaign editor does not support mods. To enable MapEdPatch functionality for new WoG objects and to enable WoG campaign editor mapmaker can run "Tools\FixEditor\Fix Editor.bat". This will import all crucial data inh3sprite.lod and h3bitmap.lod.

[b]Help.[/b]
All documentation, changelogs, updated ERM and Era manuals can be found in the "Help" folder.

[b]Tweaks.[/b]
[list][*]Windows 7 compatibility when running without "XP compatibility" option.[*]No WoG installer anymore.
[*]Sped up calling all wog dialogs, several times lower HDD load.[*]Optimized WoG dialogs HDD and CPU load. "reduce cpu load.bin" patch was removed and HD-mod "Berserker's CPU patch" option should be turned off.[*]Writing ini files using ERM or Era functions now always result in sorted list of sections and keys in file.[*]Random maps generation in game/editor is no longer dependent on garbage snd/vid/lod files from Armageddon Blade.[*]Game does not require native lods in "Data" folder if necessary resources are found in other pacs.
[*]Added synchronized creature sounds by GrayFace.[*]Script 98 (quick and smart savings) was rewritten, now supports option in WoG menu, does not conflict with chat and is variables-safe.[*]All tools were moved to Tools folder, included new standard ones:
lodexport, lodimport, objector.exe, repman.exe, resman.exe, installmod.exe.[*]Updated API and sources.[*]F11 now extracts scripts from memory to "Data\ExtractedScripts" folder instead of "Data\s\ExtractedScripts".[*]Removed duplicated WoG initialization code.[*]Fixed Era 1.9 PO/Memory bugs which led to invalid saved games' data and size.[*]Fixed Era 1.9 bug when plugins and patches with ".off" extension were loaded anyway.
[/list]

[color=#FF0000][b]Technical details.[/b][/color]

[b]Virtual File System ("Mods" folder support).[/b]
The following file system functions working with names are supported:
[list][*]CreateFileA[*]GetFileAttributesA[*]FindFirstFileA[*]FindNextFileA[*]FindClose[*]LoadLibraryA[*]DeleteFileA[*]CreateDirectoryA[*]RemoveDirectoryA[*]GetPrivateProfileStringA[*]LoadCursorFromFileA[*]PlaySoundA[*]GetCurrentDirectoryA[*]SetCurrentDirectoryA[/list][b]New event "OnStackToStackDamage"(!?FU77012).[/b]
Arguments:
[list][*]Attacker stack (0..41) or -1[*]Defender stack (0..41) or -1[*]Final damage (DONT CHANGE!)[*]Final damage (CHANGEABLE)[*]Basic damage[*]Damage bonus[*]Is distant? (if not 0 or 1 then garbage)[*]Distance (only for theoretical attacks)[*]Is theoretical? (means hint or AI calculation)[/list]The event occurs when one stack attacks/shoots at another one.

[b]New event "OnAICalcStackAttackEffect" (!?FU77013).[/b]
Arguments:
[list][*]Attacker stack (0..41)[*]Defender stack (0..41)[*]Effect value (CHANGEABLE)[*]Effect value (DONT CHANGE)[/list]
[b]New event "OnChat" (!?FU77014).[/b]
The first argument determines event type and the rest arguments:
[list][*]0 (Enter chat)[list][*]Disable enter? (0..1)[/list][*]1 (Input)[list][*]Input string[*]Action: 0 (clear box), 1 (close box) or 2 (default)[/list][*]2 (Leave chat)[/list]
[b]Miscellaneous.[/b]
[list][*]Added "ApiHook" function. It finds out patch size automatically in comparison with "Hook" function.[*]Both ApiHook and Hook functions return new address of overwritten code in the BRIDGE mode.[*]v1 keeps Era dll handle when *.era plugin is being loaded.[*]Era automatically calls DisableThreadLibraryCalls for all loaded *.era plugins.[*]ExecErmCmd does not kill the game on error.[*]Event "OnNameColors" was renamed to "OnAfterCreateWindow"
[/list]
packa
А на русском нет?)
Berserker
Нет.
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Форум IP.Board © 2001-2024 IPS, Inc.